12 Temmuz 2013 Cuma

Tavuklu Sultan Kebabı

İlk iftar sofrası için değişik yemek arayışları içerisindeyken eşimin isteği üzerine bu yemeği yapmaya karar verdim.Ama adının Sultan Kebabı olduğunu yaptıktan sonra öğrendim :D Ben adını Yufkalı Sebzeli Kebap diye biliyordum.Neyse yemeğimizin adını da öğrenmişken tarifini de paylaşayım sizlerle.

Malzemeler

  • 250-300 gr minik kuşbaşı doğranmış tavuk eti
  • 1 adet yemeklik doğranmış soğan
  • 1 adet minik doğranmış sarımsak
  • 2 adet küp doğranmış patates
  • 2 adet küp doğranmış patlıcan(patlıcanlar çok büyük olmayacak)
  • 2-3 adet küp doğranmış biber
  • 1.5 çay bardağı kadar haşlanmış bezelye
  • 1 adet minik doğranmış havuç
  • 1 adet küp doğranmış domates
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • Tuz,Karabiber,Kekik,Pulbiber
  • Tereyağ
  • Kızartmak için:Sıvıyağ
  • 2 adet yufka
Üzeri için:Rendelenmiş Kaşar Peyniri

Yapılışı:
Öncelikle tavuk etlerini suyunu çekene kadar kavuralım.
Daha sonra soğanı ve sarımsağı ekleyip pişirmeye devam edelim.
Domatesi ve salçayı da koyup kavuralım. 1,5 su bardağı su ekleyip pişirelim. Suyu azıcık kalana kadar pişirelim ki yufkalar ıslanmasın.
Baharatlari da ekleyip tencereyi bir kenara alalim.
Kızgın yağda patatesleri, patlıcanlari ve biberleri kızartalim.
Bir tencerede bezelyeyi ve minik doğranmış havuçları haşlayalım.
Kızarttığımız sebzeleri,haşladığımız bezelye ve havucu pişirdiğimiz tavuğun üzerine ekleyip harmanlayalım ve soğumasını bekleyelim.

Daha sonra yufkaların arasına biraz sıvıyağ sürelim ve iki kat yufkayı üst üste koyup 4e bölelim.
Sonra ikişer kat olan 4te 1lik dilimleri kenarları taşacak şekilde kaseye koyalım.
Arasına 4-5 kaşık harcımızdan koyalım ve bohça şekline getirip yağlanmış fırın tepsimize alalım.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirelim. 
Fırından çıkarmadan 5dakika önce üzerlerine rendelenmiş kaşar serpip eriyene kadar pişirmeye devam edelim.

Not: Bu yemeğin orijinalinde üzerine beşamel sos sürülüp öyle pişiriliyor. Ama benim eşim beşamel sos sevmediği için ben üzerine sadece kaşar peyniri koydum.İsterseniz siz beşamel soslu deneyebilirsiniz. Ben çalıştığım için yemeğimi bir gün önceden hazırlayıp üzerine streç film kapatıp bir gün dolapta beklettim ertesi gün işten gelince hemen pişirdim.İsterseniz öyle yapabilirsiniz hiçbir şey olmuyor.











8 yorum:

  1. ellerine sağlık nefis görünüyor, güzel bir tarife benziyor, merak ettiğim yufkaları bohça yapıp fırına yerleştirdikten sonra üzerine yumurta sarısı veya başka bişey sürdünmü? beşamel sos yumuşatmak için olabilir ama bizde çok sevmiyoruz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) çok güzel oluyor gerçekten biz çok beğendik deneyin derim :)
      Yufkaların üzerine hiçbirşey sürmeden pişirdim ben biraz kızardı fırından çıkarmadan 5 dk öncede kaşar peyniri attım üzerine kaşarlar eriyince çıkardım fırından bu kadar :)
      Biz yufkayı çıtır sevdiğimiz için fırında biraz fazla tuttum yufkalar çıtırlaşsın diye :)

      Sil
  2. önceki postta bayıldığım kebap bu sanırım, leziz ellerine sağlık gigicim

    YanıtlaSil
  3. sanırım deneyeceğim,ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Tavsiye ederim mutlaka deneyin :)

      Sil
  4. assortiek'in sayfasında gördüm bende yaptım..çok beğendik...tekrardan ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım seninde ellerine sağlık :):)

      Sil